اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شلیک ناو آمریکایی به قایق ماهیگیری ا

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شلیک ناو آمریکایی به قایق ماهیگیری اماراتی در خلیج فارس
خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/04/28 شماره انتشار 18170
نویسنده: دانش‌پور political@khorasannews.com

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار بلومبرگ درباره هدف قرار گرفتن یک قایق اماراتی توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس تاکید کرد:نیروهای خارجی در خلیج فارس از انجام اقدامات تحریک کننده خوداری کنند. رامین مهمانپرست روز گذشته در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در مورد دستور کار ایران در مذاکرات آینده معاونین و مسئولان مذاکره کننده ایران و 1+5 اظهار داشت: طبق توافقی که در مسکو صورت گرفت قرار بر این بود که مذاکرات کارشناسان فنی دو طرف در استانبول دنبال شود.وی ادامه داد:بر این اساس در دیدار معاونین تیم مذاکره کننده ابعاد سیاسی مذاکرات ارزیابی می شود و چنانچه جمع بندی مذاکرات سوم مرداد مثبت باشد و بتواند دستور کاری برای ادامه مذاکرات داشته باشد نسبت به تعیین زمان و مکان مذاکرات بعدی تصمیم گرفته می شود. وی ادامه داد: پس از آن تماس تلفنی بین آقای جلیلی و خانم اشتون انجام خواهد شد و در تماس تلفنی جزییات را با یکدیگر مطرح می‌کنند. هدف قرار گرفتن یک قایق‌ اماراتی توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس و این که برخی این قایق را اماراتی و برخی آن را ایرانی دانسته اند سؤال خبرنگار بلومبرگ از مهمانپرست بود که وی در پاسخ امنیت خلیج فارس را جزو اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: همه توانایی کشور برای برقراری امنیت در منطقه و همچنین امنیت و ثبات در خلیج فارس به کار برده شده است. نشانه های این که معتقدیم حضور نیروهای خارجی در منطقه عامل بی ثباتی است را می توان در این نوع اقدامات دید.ما توصیه می کنیم اقدام تحریک کننده انجام نشود و فعالیت هایی که ثبات منطقه را به هم می زند دنبال نکنند. وی خاطرنشان کرد: وقتی صحنه را به سمت درگیری پیش می ‌برند که امنیت برخی کشورها در زمینه عرضه انرژی دچار تهدید شود، باید تبعات تصمیمات اشتباه خود را بپذیرند.ما هشدار داده‌ایم و توصیه می‌کنیم مداخلات خارجی از منطقه قطع شود و مقامات سیاسی کشورهای فرامنطقه‌ای رویکردی را دنبال نکنند که به ناامنی در منطقه ما منجر شود.

اظهارات رئیس MI 6 را به صورت جدی بررسی می کنیم

مهمانپرست درباره ادعای رییس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (MI6) مبنی بر این که ماموران انگلیس چهار سال پیش موفق شده اند در دستیابی ایران به سلاح های هسته ای وقفه ایجاد کنند گفت:این گونه اظهارت که پیرامون فعالیت های هسته ای ایران صورت می گیرد به صورت جدی بررسی می شود و چنان چه مشخص شود این اظهارات مستند است نشان دهنده دخالت انگلیس در مسائل داخلی ما و ایجاد فتنه انگیزی در منافع ملی ماست که از مسیر حقوقی خود دنبال می شود.

سازمان های بین المللی اتفاقات میانمار را بررسی کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین بررسی نسل کشی مسلمانان در میانمار توسط سازمان های حقوق بشری را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدامات ناخوشایندی در میانمار رخ داده است و درگیری های قومی- مذهبی در این کشور منجر به کشته شدن برخی مسلمانان شده است. وی خاطر نشان کرد:وزارت خارجه توصیه جدی دارد که دولت میانمار به حقوق اقلیت ها توجه کند چرا که جامعه مسلمانان در میانمار غیر قابل انکار هستند و باید از حقوق خود برخوردار شوند.مهمانپرست خاطرنشان کرد:سازمان های بین المللی از جمله سازمان های حقوق بشری و نیز سازمان همکاری اسلامی باید اتفاقات میانمار را بررسی کرده و اقدامی جدی برای توقف اقدامات صورت گرفته در این کشور داشته باشند.

مقامات عربستان صدای مردم را بشنوند

مهمانپرست در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با افزایش فشارها بر شیعیان در عربستان گفت: بیداری اسلامی یک فضای جدیدی ایجاد کرده است و توصیه ما به کشورها این است به جای سرکوب، خواسته های مشروع و صدای مردم را بشنوند و هر نوع اقدام غیر مسالمت آمیز بحران پیچیده تری ایجاد خواهد کرد. مهمانپرست گفت: امیدواریم مقامات عربستان ضمن شنیدن صدای بخشی از مردم خواسته آنان را دنبال کنند چرا که سرکوب و دستگیری مشکلات را پیچیده تر می کند کما اینکه در بحرین نیز ما شاهدیم متاسفانه مداخلات عربستان ادامه دارد. وی همچنین خبر داد که مقام های عربستانی برای صدور ویزای سفر هیئت ایرانی به ریاض به منظور بررسی موضوع اعدام چند تبعه کشورمان موافقت نکرده است.

طرح تبدیل سوخت کشتی های ایرانی به سوخت هسته ای در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می شود

فائقی - عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: طرح تبدیل سوخت فسیلی کشتی ها و نفت کش های ایرانی به سوخت هسته ای و یا سوخت نوین در این کمیسیون بررسی خواهد شد. ا...وردی دهقانی، نماینده ورزقان در مجلس در گفت وگو با خراسان، با اعلام این خبر افزود:این طرح برای مقابله با تحریم های مغرضانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون صنایع تدوین شده است. چرا که بر اساس این تحریم ها کشتی ها و نفت کش های ایرانی در مسیرهای طولانی نمی توانند سوخت گیری کنند. وی افزود: بنابراین برای این که ناوگان دریایی ایران بتواند مسافت های طولانی را بدون سوخت گیری در کشورهای بیگانه طی کنند، لازم است که در سوخت ناوگان دریایی ایران تغییراتی ایجاد شود و سوخت فسیلی به سوخت های نوین از جمله سوخت هسته ای تبدیل شود. دهقانی با بیان این که در این طرح مشخصات فنی توسط کارشناسان تدوین شده است، تاکید کرد: دولت باید برای تامین سوخت کشتی ها غنی سازی اورانیوم را تا هر اندازه که نیاز است انجام دهد که میزان و درصد غنی سازی متناسب با ظرفیت و مشخصات کشتی ها تعیین می شود. وی افزود: این طرح هفته آینده در کمیسیون بررسی می شود و در صورت تصویب نهایی دولت مکلف است اقدامات لازم برای تبدیل شدن سوخت فسیلی ناوگان دریایی به سوخت های نوین را انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد