اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اژه ای: حکم اعدام برای 4 متهم پرونده فساد بزرگ مالی صادر شد

اژه ای: حکم اعدام برای 4 متهم پرونده فساد بزرگ مالی صادر شد
خراسان - مورخ سه‌شنبه 1391/05/10 شماره انتشار 18181
نویسنده: هادی محمدی political@khorasannews.com

سخنگوی قوه قضاییه با اعلام این که بر اساس حکم دادگاه فساد بزرگ بانکی 4نفر از متهمین اصلی این پرونده به اعدام و 2نفر به حبس ابد محکوم شده اند ، افزود : حکم هر 39نفر متهم این پرونده صادر شده و در مرحله تایپ حکم به سر می برد.به گزارش خراسان حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه که در سی و سومین نشست خبری خود سخن می گفت از ابلاغ حکم متهمان دادگاه فساد بانکی به متهمان و وکلای آنها در چند روز آینده خبر داد و افزود : حکم قاضی سراج که بالغ بر چندصد صفحه دست نویس بوده در مرحله تایپ است و برابر این حکم 4نفر به اعدام، دو نفر به حبس ابد و مابقی به حبس های طولانی مدت همچون 25سال، 20سال، 10 سال و کمتر محکوم شده اند.سخنگوی قوه قضاییه همچنین مجازات این متهمان را مطابق قوانین قضایی کشور از جمله قانون اختلال گران در نظام اقتصادی و پولشویی دانست و افزود : رد اصل مال ، جریمه نقدی معادل همان مبلغ اختلال، جریمه یک چهارم مبلغ پولشویی شده از جمله مجازاتهای دیگر این افراد است .وی با اشاره به حضور افرادی از کارمندان دولت، مدیرکل و یا معاون وزیر در این پرونده ، گفت : برای این افراد نیز مجازات هایی شامل انفصال از خدمات دولتی، رد مال ، جریمه، شلاق و ... در نظر گرفته شده است.محسنی اژه ای تصریح کرد: این احکام غیر قطعی و قابل تجدید نظر است که در این پرونده دادگاه تجدیدنظر دیوان عالی کشور خواهد بود.دادستان کل کشور به اعلام حکم لغو انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی از سوی دیوان عدالت اداری نیز اشاره کرد و ضمن تایید این خبر گفت : بعد از اعلام شکایت چند نفر از نمایندگان مجلس نسبت به انتصاب مرتضوی ، هیات عمومی دیوان عدالت اداری روز دوشنبه جلسه ترتیب داد و پس از توضیحات مقدماتی ضمن تایید صلاحیت دیوان برای رسیدگی به این شکایت ، شکایت نمایندگان را وارد تشخیص داده و حکم به لغو انتصاب او داد.سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درباره سرنوشت احمد شریعت وبلاگ‌ نویس حامی دولت که به تازگی دستگیر شده است پرسید، وی ضمن گلایه از خبرنگاران در باره اسم نبردن از افراد گفت : ایشان به واسطه مطالبی که در وبلاگش منتشر کرده بود تحت تعقیب قرار گرفته و اکنون هم با قرار زندانی شده است اما از توضیح بیشتر پرونده معذور هستم.

حکم دادگاه بیمه به زودی صادر می شود

یکی از خبرنگاران قدیمی مطبوعات از دادستان کل کشور در مورد برگزاری بخش دوم دادگاه بیمه ایران و احتمال به دادگاه آمدن معاون اول رییس جمهور در مورد این پرونده پرسید که محسنی اژه ای سوالش را تکراری دانست و گفت : در این مورد جوابی ندارم اما حکم پرونده بیمه نیز به زودی صادر خواهد شد.

سوالی درباره احتمال حضور (غ-ک) شهردار پیشین تهران در انتخابات

وی همچنین درمورد شایعات مربوط به دستگیری 60تن از اعضای انجمن حجتیه در نیمه شعبان امسال اظهار بی اطلاعی کرد و درباره اخبار مربوط به بازداشت محمدعلی رامین معاون پیشین مطبوعاتی وزارت ارشاد به جرم جاسوسی نیز گفت: من کلاً چیزی درباره دستگیری معاونان وزارت ارشاد چه اسبق چه فعلی نشنیده ام .دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد (غ-ک) شهردار پیشین تهران که سابقه محکومیت دارد و اخیرا امکان حضورش در انتخابات شوراها زیاد شده پرسید ، گفت : به واسطه گذشت سالها خاطرم نیست که پرونده این فرد هنوز بخش مفتوح دارد یا خیر.وی افزود: زمانی که فردی به محکومیتی محکوم می‌شود و دوران محکومیتش به پایان می‌ رسد، برای شرکت در انتخابات شرایط دیگری نیز وجود دارد که بستگی به نوع محکومیت و ادامه آثار آن در آینده دارد سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: فارغ از نوع محکومیت هر کسی که بخواهد در انتخابات فعالیت کند با مراجع تشخیص صلاحیت مواجه خواهد شد که بر اساس ساز و کار خاص خود و فارغ از محکومیت‌ هایی که فرد داشته نسبت به داشتن یا نداشتن صلاحیت فرد تصمیم‌ گیری می‌ کنند.

بخشنامه بررسی اعسار زندانیان مهریه و دیه

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه در خصوص بخشنامه آزادی زندانیان دیه و مهریه معسر گفت: در این رابطه بحث جدی حقوقی و شرعی در قوه قضائیه مطرح شد و بخشنامه ای به همه دادگاه ها ارسال شد که در آن آمده است اگر محرز شد فرد بدهکار پول یا اموالی دارد آن را از وی بگیرند ولی اگر احراز نشد اول دادخواست بررسی و در صورت مشخص شدن دارا نبودن او زندانی نشود. این بخشنامه به تمام دادگاه ها فرستاده شده و زندانیان بدهکار نیز براساس آن آزاد می شوند.خبرنگاری با اشاره به این بخشنامه پرسید: با این وجود آیا 60هزار زندانِی مهریه مشمول عفو می ‌شوند؟

و محسنی ‌اژه ‌ای در پاسخ گفت: اصلا چنین عددی درست نیست ؛ ضمن اینکه عفو نمی ‌شوند بلکه اگر کسی اعسارش ثابت شود زندان نمی ‌رود و اگر کسی در زندان است، از زندان آزاد می ‌شود.

شکایت نماینده مجلس از مدیر خودروساز

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارسال گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت های خودروسازی به قوه قضائیه اظهار داشت: در این رابطه تاکنون شکایتی به قوه قضائیه فرستاده نشده است، اما یکی از نمایندگان مجلس به تازگی شکایتی را از مدیران یک شرکت خودروسازی مطرح کرده که در حال رسیدگی است.

از جزئیات حکم مرتضوی اطلاعی ندارم

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خراسان که خواستار روشن شدن روال اجرای حکم لغو انتصاب سعید مرتضوی شده بود و اینکه او از امروز به کار خود ادامه خواهد داد یا خیر ؟ گفت : از جزئیات حکم اطلاعی ندارم باید آن را بررسی کنم تا درباره جزئیات اجرای آن پاسخ دهم. امکان دارد رأی قابل اعتراض و بررسی مجدد باشد.

به مشکل دریاچه ارومیه ورود نکرده ایم

محسنی اژه ای درباره ورود دادستانی به ماجرای دریاچه ارومیه نیز اظهار داشت: در این زمینه دادستانی به ماجرا ورودی پیدا نکرده و موضوع از طریق نمایندگان، مسئولان استانی و رئیس سازمان محیط زیست در حال پیگیری است.دادستان کل کشور همچنین در خصوص صحت خبر دستگیری یکی از مدیران شعب بانک ها در شهر ری به اتهام اختلاس یازده میلیارد تومانی و دستگیری وی در هنگام خروج از کشور گفت:‌ این که پرونده ای در شهرری در رابطه با یکی از بانک ها تشکیل شده و افرادی نیز تحت تعقیب قرار دارند صحت دارد اما از میزان اختلاس اطلاعی ندارم.

تغییری در مورد وضعیت موسوی و کروبی ایجاد نخواهد شد

محسنی اژه ای در مورد رایزنی هایی از سوی خاتمی برای آزادی موسوی و کروبی گفت: اینکه افراد بخواهند خلاف قانون کاری را انجام دهند پذیرفته نیست. ولی در مورد این دونفر باید بگویم که کسانی که آن ظلم عظیم را کرده و نا امنی در کشور راه انداختند نمی شود کسی صبح از خانه اش بلند شود و بیاید و دنبال آزادی آنها باشد. البته آنها حبس نیستند و در خانه هستند و تغییری در وضعیت آنها رخ نخواهد داد.

اگر به سپاه ظلم شود وارد عمل می شویم

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نشر اکاذیب علی مطهری و تکرار این حرفها توسط یک فرد دیگر بر علیه سپاه گفت: اگر کسی بخواهد ظلمی به سپاه داشته باشد و جنبه عمومی داشته باشد وارد می شویم. ولی در مورد اول هنوز سپاه بر علیه علی مطهری شکایت نکرده است.

از پرونده جواد لاریجانی اطلاع جدیدی ندارم

محسنی اژه‌ ای همچنین در پاسخ سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره سرنوشت پرونده جواد لاریجانی از او پرسید، گفت: متأسفانه من اطلاعات جدیدی از این پرونده در دست ندارم که بخواهم به شما ارائه کنم.

تعهد سایت الف باعث رفع فیلتر

وی در پاسخ به سوال دیگر خراسان درباره رفع فیلتر سایت الف نیز گفت: قرار نبود این سایت تا آخر دنیا فیلتر بماند، در‌برخی از موارد سایت‌ها مطالب مجرمانه خود را حذف می ‌کنند یا تعهداتی می ‌دهند که دیگر تکرار نکنند و به این ترتیب مشمول عفو می ‌شوند و سایت آنها از فیلتر خارج می‌ شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد