اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

خانه کارگر، حسین کمالی را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاس

خانه کارگر، حسین کمالی را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد
خراسان - مورخ یکشنبه 1391/05/08 شماره انتشار 18179
زاکانی: ورود زودهنگام به انتخابات ریاست جمهوری به کشور آسیب می زند

انوار- ۱۱ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و در حالی که اکثر چهره های احتمالی نامزدی انتخابات ریاست جمهوری از اعلام موضع صریح در تایید یا تکذیب حضور خود در انتخابات طفره می روند، حضور حسین کمالی، دبیر کل حزب اسلامی به عنوان نخستین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به طور رسمی اعلام شد. همزمان اظهارنظرهای موافق و مخالف درباره اصلاح قانون انتخابات و تغییر نهاد برگزار کننده انتخابات همچنان ادامه دارد و حتی اخباری مبنی بر پی گیری طرحی از سوی برخی نمایندگان برای ایجاد نظام پارلمانی و احیای نخست وزیری مطرح شده است.

خانه کارگر، حسین کمالی را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد

به گزارش ایسنا، خانه کارگر کاندیدای مورد حمایت خود در انتخابات ریاست جمهوری را معرفی کرد. علیرضا محجوب در گفت وگو با ایسنا، حسین کمالی را به عنوان کاندیدای موردنظر این تشکل در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مطرح و تاکید کرد که باید زمینه برای حضور جریان های غیراصولگرا در انتخابات پیش رو فراهم شود. وی با بیان این که اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در رقابت کاندیداها از جریان های مختلف با یکدیگر است، گفت: بر این اساس باید فضای انتخابات برای انجام رقابتی کامل در کشور فراهم شود تا تمامی جریانات حاضر در کشور بتوانند وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند. نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که باید زمینه حضور تمامی جریانات در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شود، گفت: وزارت کشور و شورای نگهبان باید برای حضور و دعوت همه جریان ها و گروه های سیاسی در انتخابات تلاش کنند. وی در عین حال تاکید کرد که جریان ها و گروه های مختلف باید با انگیزه وارد میدان رقابت انتخاباتی شوند تا علاوه بر کسب نتیجه موردنظر منافعی برای نظام در بر داشته باشند. درهمین حال، به گزارش خبرآنلاین، حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار، پنجم مرداد سال ۱۳۳۲ در شهرستان دورود زاده شد. او هشت سال وزیر کار و امور اجتماعی در کابینه اول و دوم رفسنجانی و چهار سال در کابینه اول محمد خاتمی بوده است.

زاکانی: ورود زودهنگام به انتخابات ریاست جمهوری به کشور آسیب می زند

این در حالی است که علیرضا زاکانی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، ورود به انتخابات ریاست جمهوری را در مقطع کنونی بسیار زود دانست و گفت: ورود زودهنگام به انتخابات ریاست جمهوری به کشور آسیب می زند. علیرضا زاکانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر موضوعات بسیار مهم تری از انتخابات ریاست جمهوری باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، از این رو ایجاد دغدغه جدیدی تحت عنوان انتخابات ریاست جمهوری آن هم در مقطع کنونی بسیار زودرس است و برای کشور آسیب ایجاد می کند. وی در عین حال گمانه زنی برای ورود افراد مختلف در انتخابات ریاست جمهوری را بدون ایراد دانست و گفت: گمانه زنی ها در قالب طرح اسامی مختلف برای ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری بدون ایراد است اما ورود جدی در قالب ساز و کارهایی که منجر به رقابت زودرس شود نادرست است. زاکانی در پایان تاکید کرد که البته اظهارنظر درباره ورود افراد و جریان های مختلف به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در مقطع کنونی بسیار زود است. در همین حال، ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، از برگزاری جلسات ستاد انتخابات این حزب و پی گیری مسائل مربوط به انتخابات در این جلسات خبر داد.

عضو هیئت رئیسه: تعدادی از نمایندگان طرح ایجاد نظام پارلمانی را ارائه می دهند

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، نماینده نیشابور و عضو هیئت رئیسه مجلس در این باره که آیا این خبر که تعدادی از نمایندگان پیگیر تدوین طرحی مرتبط با ایجاد نظام پارلمانی هستند، صحیح است به خراسان گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس در صدد تهیه طرحی برای ایجاد نظام پارلمانی و یا احیای نخست وزیری هستند. وی افزود: نمایندگان در حال بررسی موارد و مولفه های تهیه این طرح هستند. عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: البته یک بخش از این بحث به قانون اساسی باز می گردد یعنی احیای نخست وزیر و نظام پارلمانی نیاز به بازنگری قانون اساسی دارد اما در ارتباط با مسائل دیگر مجلس می تواند وارد عمل شود. در همین ارتباط، حسین پور، عضو کمیسیون برنامه و بودجه به ایلنا گفت: تشکیل نظام پارلمانی یکی از موارد مورد اشاره مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه بود که باید بحث نظام پارلمانی به جای نظام فعلی ریاست جمهوری و احیای مجدد نخست وزیری به صورت جدی مورد بررسی نمایندگان قرار بگیرد. وی افزود: درمجلس فراکسیون بررسی نظام پارلمانی تشکیل خواهد شد تا بحث های کارشناسی نیز برای تشکیل نظام پارلمانی در دستور کار قرار گیرد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه بیان کرد: موارد و اساسنامه تشکیل فراکسیون پارلمانی تدوین شده و به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت. وی گفت: مرکز پژوهش های مجلس مطالعات خوبی را نسبت به احیای نخست وزیری و نظام پارلمانی داشته است. حسن  پور بیان کرد: فراکسیون نظام پارلمانی و احیای نخست وزیری در مجلس به کمک چندی از دوستان در حال تشکیل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد