اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

مدیرمسئول روزنامه خراسان با اشاره به فجایع میانمار: نبود اطلاع‌ر

مدیرمسئول روزنامه خراسان با اشاره به فجایع میانمار: نبود اطلاع‌رسانی مناسب مانع از واکنش مؤثر مسلمانان شده است
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/09 شماره انتشار 18180

مدیرمسئول روزنامه خراسان، اطلاع رسانی میدانی و عینی را برای روشن شدن افکار عمومی مسلمین جهان، بسیار موثر دانست و تاکید کرد که اگر جنایات میانمار، محکوم و متوقف نشوند ممکن است این کار رواج یابد و در دیگر نقاط جهان هم رخ دهد.

کورش شجاعی در گفت و گو با شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، نقش رسانه ها و مطبوعات را در متوقف کردن فجایع اخیر میانمار بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: رسانه های داخلی، رسانه های جهان اسلام و هم رسانه هایی که داعیه استقلال و آزادی خواهی دارند باید به این بحث قتل عام و کشتار مردم بیگناه میانمار توجه کنند، زیرا مسلمانان میانمار جدا از بحث مسلمان بودنشان، انسان هستند و هر انسانی با هر دین و مسلک و قومیتی، از حقوقی برخوردار است که ابتدایی ترین حقوق هر انسان حیات اوست. او فجایع اخیر میانمار را یک آدم کشی علنی خواند و درباره سکوت و نقش مجامع و سازمان های بین المللی گفت: سازمان های بین المللی مشخص نیست با چه توجیهی خود را کنار کشیده اند و در مقابل این جنایت و آدم کشی سکوت کرده اند؛ متأسفانه تا الان نه سازمان ملل موضع مناسبی گرفته و اقدام مناسبی کرده، نه حتی سازمان کنفرانس اسلامی تحرکی نشان داده است و نه حتی کشورهای مسلمان! مدیرمسئول روزنامه خراسان معتقد است: حداقل انتظاری که از کشورهای اسلامی، فعالان حقوق بشر و خاصه سازمان کنفرانس اسلامی داریم، صدور بیانیه ای علیه این حرکت غیر انسانی است. او یک ریشه این جریان را عدم اطلاع رسانی یا بایکوت خبری دانست و افزود: به عقیده من آنها از روی عمد نمی خواهند اطلاعات به دست مسلمانان و مردم جهان برسد. در این میان رسانه هایی که داعیه عدالت و انسان دوستی و بشر دوستی دارند، باید حضور فعال داشته و اطلاع رسانی کنند.

شجاعی، اطلاع رسانی میدانی و عینی را برای روشن شدن افکار عمومی جهان، بسیار موثر دانست و تاکید کرد: اگر رسانه هایی که تحت نظام استکباری و لابی های صهیونیستی و امپریالیستی هستند، از تحت حاکمیت آنها بیرون بیایند و با نگاه آزادی خواهانه و انسان دوستانه به این مساله نگاه کنند، قطعا پوشش خبری و گزارش از این منطقه مظلوم، بر افکار عمومی جهان تأثیر خواهد گذاشت.

شجاعی یادآور شد: تنها مسلمانان نیستند که باید واکنش نشان دهند بلکه همه مردم آزادیخواه و بشردوست و صلح طلب جهان اگر مطلع شوند در مقابل این جنایت ها واکنش نشان می دهند و البته این واکنش ها شدت و ضعف خواهد داشت. شجاعی، از عدم واکنش کشورهای همسایه میانمار درباره فجایع اخیر این کشور ابراز تاسف کرد و افزود: تاسف بار تر این است که با وجود این که حدود 5 تا 10 درصد این کشور 50 میلیون نفری را مسلمانان تشکیل می دهند اما نسبت به این جنایات آن طور که شایسته است واکنش نشان نمی دهند و این به دلیل عدم اطلاع رسانی و بسته بودن نظام حاکم در میانمار است. شجاعی درباره وظیفه مجامع بین المللی، سازمان ملل، مسلمانان و به ویژه تشکل های غیردولتی تاکید کرد: به لحاظ انسانی به نظر من باید قطعنامه ای علیه رژیم میانمار در سازمان ملل و حتی شورای امنیت صادر شود و سازمان کنفرانس اسلامی باید به شدت این جنایت را محکوم کند و مسلمانان سراسر دنیا این جنایت را محکوم و متوقف کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد