اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

مذاکرات وزیر خارجه سوریه در تهران

مذاکرات وزیر خارجه سوریه در تهران
صالحی: عواقب اقدام نادرست درباره بحران سوریه دامنگیر همه خواهد شد
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/09 شماره انتشار 18180
نویسنده: گروه سیاسی political@khorasannews.com

کمتر از دو روز از پایان سفر یک هیئت بلندپایه سوری به تهران، «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه روز گذشته برای رایزنی با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و با علی اکبر صالحی و سعید جلیلی وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد. صالحی در کنفرانس خبری مشترک با ولید معلم با بیان این که «رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه و ایجاد ناامنی در سوریه است» نسبت به عواقب اقدامات کشورهای منطقه بر ضد سوریه هشدار داد و گفت: «یقینا عواقب آن دامنگیر همه خواهد شد و ما حتی نمی توانیم ابعاد عواقب سوء آن را اکنون به طور دقیق پیش بینی کنیم.» ولید معلم نیز با بیان این که طرح کوفی عنان تنها راه مناسب برای حل بحران سوریه است، افزود: «هر کسی که در سوریه سلاح خود را به زمین بگذارد و دستش به خون کسی آلوده نباشد به سرعت آزاد می شود.» معلم در ادامه دیدارهایش با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و گفت وگو کرد. این دومین هیئت سوری است که ظرف چند روز گذشته به تهران سفر کرده است. مشروح این گزارش در پی می آید.

صالحی: توطئه ای علیه سوریه چیده شده است

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه که به منظور دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است با حضور در وزارت خارجه ایران با علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران دیدار کرد. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: انکار نمی‌کنیم که مردم سوریه حق دارند مانند همه ملت‌های دیگر از تمامی حقوق شهروندی یک کشور آزاد برخوردار باشند اما باید گفت توطئه‌ای علیه سوریه چیده شده است که مواضع و نظرات رژیم صهیونیستی علیه سوریه به وضوح آن را نشان می‌دهد و پیشتاز همه توطئه‌آفرینی‌ها و برکناری دولت سوریه و به هم‌ریختگی وضع در سوریه، رژیم صهیونیستی است و تعجب می‌کنم جایی که رژیم صهیونیستی این‌چنین در مورد سوریه موضع‌گیری می‌کند چگونه است که برخی کشورهای دیگر در این مورد خاص کاملا هم‌موضع رژیم صهیونیستی هستند. او افزود: اینجاست که ما به نظریه توطئه پی می‌بریم.

 

باید اجازه بدهید دولت و رئیس جمهور سوریه به قولش عمل کند

صالحی در عین حال افزود: قبول داریم عده‌ای از مردم سوریه ممکن است برای ایجاد تغییراتی حرکت کرده باشند و رییس‌جمهور و دولت سوریه هم نسبت به این خواسته‌های مشروع مردم اعلام آمادگی کرده و پاسخ داده است. قانون اساسی جدید تدوین شده و موضوع تعدد احزاب و انتخابات مجلس نیز در دستور کار قرار گرفت و انجام شد. ممکن است برخی بگویند این اقدامات در شرایط عادی انجام نشده است. باید گفت اجازه و فرصت دهید که همان قولی که دولت و رییس‌جمهور سوریه به مردمش داده است بتواند آن را عملیاتی کند، اما متاسفانه روز به روز بر دامنه توطئه در سوریه افزوده می‌شود. هیچ فرصتی نمی‌خواهند بدهند اما از سوی دیگر به وضوح می‌بینیم که این توطئه‌ای از جانب چند کشور به طور ددمنشانه علیه سوریه انجام شده است که در راس آنها رژیم صهیونیستی است. رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: امیدواریم مجموعه کشورهای منطقه با درایت و هوشمندی بیش‌تر نسبت به عواقب اقداماتی که انجام می‌دهند، بیندیشند. خدای ناکرده اگر در جهت نادرست هم‌چنان اقدامات ادامه یابد یقینا عواقب آن دامن‌گیر همه خواهد شد و ما حتی نمی‌توانیم ابعاد عواقب سوء آن را اکنون به طور دقیق پیش‌‌بینی کنیم. می‌دانیم که عواقب بسیار سوء خواهد داشت اما نمی‌توانیم دامنه آن را حتی پیش‌بینی کنیم. این اتفاق تمام منطقه و حتی جهان را متاثر خواهد کرد. وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما همه به دنبال صلح، ثبات و امنیت منطقه هستیم. باید در این جهت حرکت کنیم. به اندازه کافی مشکلات در این منطقه وجود دارد. درست نیست که بر مشکلات بیفزاییم با این تصور خام و خیال باطل که اگر خلائی در سوریه ایجاد شود و حکومت سوریه تغییر کند به راحتی حکومت دیگری جایگزین می‌شود، این خیال باطل و موهمی است. باید به شرایط سوریه و وضعیت داخلی آن توجه داشته باشیم و نسبت به این موضوع توصیه می‌کنیم هم خودمان و هم دیگران که با هوشمندی، هوشیاری و با نیت خیرخواهی برای مردم سوریه عمل کنیم در غیر این صورت همه متضرر خواهند شد.

 

وزیر خارجه به سوریه به وطن دوم خود سفر کرده است

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین گفت: به وزیر خارجه سوریه که به وطن دوم خود سفر کرده است خوش‌آمد می‌گوییم. یقین داریم که پیروزی از آن مردم سوریه است و یقینا حق پیروز خواهد شد. امیدواریم در نشست‌هایی که با دیگر مقامات کشورمان دارند به جزییات مسائل مورد نظر بپردازند. قطعا پیروزی از آن مردم سوریه است.

 

ولید المعلم: هرکس سلاح زمین بگذارد آزاد می شود

در همین حال به گزارش مهر، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه نیز در نشست خبری خود با وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی در این باره که تروریست هایی که اکنون در سوریه بازداشت شده اند، از چه کشورهایی هستند و سوریه قصد دارد چه اقداماتی در مورد این تروریست ها انجام دهد، گفت: در مورد اتباع کشورهای تروریستی که از طریق مرزها وارد سوریه شده اند باید بگویم که گروهی از مرز ترکیه وارد کشور شدند و گروه هایی نیز از لیبی و تونس و همچنین افرادی هم از مصر به سوریه آمده اند. وی با اشاره به گروهی که از عراق وارد سوریه شده اند، بیان کرد: گروهی که از خود عراق هستند دستگیر شده اند و تعدادی از آنها جزء تشکیلات القاعده هستند. وی همچنین اظهار داشت: بیگانگانی نیز تحت عنوان خبرنگار وارد کشور می شوند در حالی که خبرنگار نیستند. المعلم گفت: آن عده ای که در سوریه بازداشت می شوند کسانی هستند که سلاح بدست گرفته اند و در برابر نیروهای ارتش و دولت مبارزه مسلحانه کرده اند. وی با تاکید بر این امر که قانون مبارزه با تروریست را در مورد این افراد اجرا می کنیم، خاطر نشان کرد: هر کسی که سلاح خود را به زمین بگذارد و خود را تسلیم کند و دستش به خون کسی آلوده نباشد به سرعت آزاد می‌شود. وی همچنین به شبکه الدنیا گفت: اسرائیل با برخی کشورهای عربی در پس توطئه علیه سوریه قرار دارد. معلم با تاکید بر اینکه سوریه امروز قوی تر از گذشته در مقابل تجاوزات ایستادگی می کند، افزود: از چهارشنبه برای حمله به دمشق نقشه کشیدند، اما طی چند روز شکست خوردند در حلب هم همانند دمشق شکست خواهند خورد.

 

طرح عنان تنها راه مناسب برای حل بحران سوریه است

وی اظهار داشت : ما به حفظ امنیت لبنان علاقه مند هستیم و از برادران خود می خواهیم از ورود افراد مسلح و سلاح به سوریه جلوگیری کند. وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه، طرح عنان تنها راه مناسب برای حل بحران سوریه است، تصریح کرد : ما به اجرای طرح عنان که بر جلوگیری از دخالت خارجی و راهکار سیاسی تاکید می کند، پایبندیم.

 

جلیلی: آمریکا و صهیونیست ها می خواهند انتقام جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه را از سوریه بگیرند

در همین حال به گزارش واحد مرکزی خبر ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد. به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی؛ جلیلی در این دیدار با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا و صهیونیستها با مردم سوریه یک دشمنی قدیمی است اظهار داشت: امروز آنها با کمک دیکتاتورهای منطقه و تروریستها می خواهند پس از ناکامی در جنگهای 33 روزه و 22 روزه، انتقام آن را از مردم سوریه بگیرند. وی با تأکید بر اینکه جهان اسلام، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دشمن خود می داند گفت: مسلمانان نمی پذیرند که آمریکا و صهیونیستها با کمک دیکتاتورها و تروریستها و با زور اسلحه، طرفدار حقوق مردم باشند. ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات عمیق و راهبردی دو کشور، بر برقراری آرامش نسبی در شهرهای سوریه و ادامه پاکسازی مناطق مختلف آن کشور از حضور تروریستها در دفاع از شهروندان تأکید کرد.

 

ایندیپندنت: هدف اصلی غرب در سوریه، ایران است نه رژیم اسد

در همین حال روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در تحلیلی نوشت: "هدف واقعی غرب از اقدام علیه سوریه در حقیقت براندازی حکومت بشار اسد نیست، بلکه ایران است." به گزارش ایسنا، روزنامه ایندیپندنت در تحلیلی به قلم رابرت فیسک می‌نویسد: «در حالی که قطر و عربستان تسلیحات و منابع مالی در اختیار شورشیان سوری قرار می‌دهند تا از این طریق فرآیند سقوط حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را تسریع بخشند، واشنگتن هرگز دست به انتقاد از اقدام‌های این شورشیان نمی‌زند. وی یادآور می شود که هدف آمریکا در سوریه تنها ایران است نه دموکراسی، چرا که عربستان و قطر خود دارای حکومتهای دیکتاتوری در منطقه هستند.

بیانیه ۲۴۵ نماینده مجلس در حمایت از انجام اصلاحات و قطع دست مداخله جویان در سوریه

بردبار- ۲۴۵ نماینده مجلس با امضای بیانیه ای که در جلسه علنی دیروز قرائت شد، ضمن حمایت از اصلاحات و تایید هر راه حلی که به مشارکت مردم سوریه در سرنوشت خود منجر می شود، اعلام کردند: اطمینان داریم که کفر جهانی و پادشاهان مرتجع که وجودشان وابسته به ابرقدرت های ضداسلام است هرگز نیت خیری نداشته اند و ملت و دولت سوریه باید قاطعانه دست مداخله جویان را قطع کنند. به گزارش خبرنگار پارلمانی خراسان، متن این بیانیه به شرح زیر است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران از این که دخالت ها و توطئه های کشورهای استکباری، آمریکا، اسرائیل و غرب و حمایت های همه جانبه رژیم های مرتجع از یک طرف و گروه های تندرو و خشونت طلب که آلت دست قدرت های ضداسلامی قرار گرفته اند از طرف دیگر به نتیجه نرسیده است، مسرت و حمایت خود را از دولت سوریه اعلام کرده و از خداوند بزرگ می خواهیم تا در این ماه مبارک مشکلات مسلمانان را برطرف سازد. البته دولت سوریه که همواره در خط مقدم مبارزه با صهیونیسم و مدافع و حامی مقاومت بوده است باید انتظار توطئه های صهیونیستی را بکشد. اما قطعا می دانند که استقامت است که می تواند همه توطئه ها را خنثی  کند و اتکاء به خداوند بزرگ پیروزی قطعی را در پی دارد. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از اصلاحات و تایید هر راه حلی که به مشارکت مردم در سرنوشت خود منجر می شود اطمینان داریم که کفر جهانی و پادشاهان مرتجع که وجودشان وابسته به ابرقدرت های ضداسلام است هرگز نیت خیری نداشته اند و ملت و دولت سوریه باید قاطعانه دست مداخله جویان را قطع کنند و بدانند که این دخالت ها با هدف مددرسانی به رژیم صهیونیستی است تا تنفس مصنوعی برای این رژیم منزوی ایجاد کند که به دلیل انقلاب های اسلامی در منطقه، این رژیم سخت در تنگنا قرار گرفته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
گدا ارباب دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:44 http://www.sharahani.blogfa.com

سلام....
بازم خدمت رسیدیم...
شرمنده........
میخواستم شمارو به وبلاگ شرهانی دعوت کنم......شهدا تنهان........منتطر حضور سبزتون هستم..یازهراس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد