اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اشتون برای گفت وگو درباره برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و۱+۵ با

پس از پایان نشست باقری و اشمید اعلام شد
اشتون برای گفت وگو درباره برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و۱+۵ با جلیلی تماس می گیرد
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/05/05 شماره انتشار 18177
نویسنده: گروه سیاسی political@khorasannews.com

مذاکرات معاونان سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول با توافق طرفین برای تماس تلفنی جلیلی و اشتون برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات پایان یافت.براساس گزارش رسانه ها جزئیات بیشتری از این نشست که در مکانی سری برگزار شده منتشر نشده است.

همزمان لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که زمان برای خاتمه مذاکرات با ایران نزدیک است. وی افزود: «ما این مذاکرات را با نگرانی دنبال می کنیم و امیدواریم شاهد نتایج اساسی باشیم.» مشروح این گزارش در پی می آید.

اشتون برای گفت‌‌وگو درباره برگزاری مذاکرات بعدی ایران و 1+5 با جلیلی تماس می‌گیرد

دیدار علی باقری و هلگا اشمید با توافق درباره برقراری تماس میان کاترین اشتون و سعید جلیلی پایان یافت. به گزارش ایسنا به این شکل تمامی توافق‌‌های ایران و 1+5 در مسکو مبنی بر برگزاری گفت‌‌وگوهای کارشناسی و سپس دیدار معاونان و در صورت مثبت بودن گفت‌وگوها توافق برای تماس تلفنی جلیلی و اشتون به دست آمده است. علی باقری، معاون مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 و هلگا اشمید، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در استانبول در راستای توافق صورت گرفته در مذاکرات مسکو و در ادامه گفت‌وگوهای کارشناسی میان ایران و 1+5 با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار که روز سه‌شنبه انجام شد، دو طرف در ادامه مباحث فنی، حقوقی و سیاسی مطرح شده در نشست کارشناسی گفت‌وگو کردند و در نهایت توافق شد تا کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده 1+5 در مذاکرات با ایران با سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5 تماس تلفنی داشته باشد. به گزارش تابناک از این مذاکرات که در مکانی سری در استانبول برگزار شد جزئیات بیشتری منتشر نشده است.مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در اظهاراتی پس از دیدار باقری و اشمید،‌ اعلام کرد: همان‌طور که در مسکو توافق شده بود، مرحله بعد (برقراری) تماس میان اشتون (رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و دکتر جلیلی (دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران) خواهد بود. با این حال زمان برقراری این تماس تلفنی هنوز مشخص نشده است. نتیجه تماس تلفنی اشتون با جلیلی مشخص می‌کند که مذاکرات بعدی میان ایران و 1+5 در آینده نزدیک برگزار خواهد شد یا خیر. کاترین اشتون در کنفرانس خبری در مسکو اظهار کرد که "بعد از دیدار معاونان ـ اشمید و باقری ـ من مستقیم با آقای جلیلی صحبت می‌‌کنم برای این که درباره دیدار سیاسی بعدی تصمیم بگیریم و این که می‌توانیم دیدار دیگری داشته باشیم یا نه."

آسوشیتدپرس: احتمالاً مذاکرات تا ماه سپتامبر از سرگرفته شود

به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از آسوشیتدپرس طرفها بر دیپلماسی توافق دارند اما روند مذاکرات نسبت به دور نخست آن بسیار کند شده است همچنین بر اساس این گزارش مقامات اتحادیه اروپا بر این باورند که به نظر نمی رسد مذاکرات تا ماه سپتامبر از سر گرفته شود.از سوی دیگر به گزارش ایرنا 'علی باقری' معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ، برای دیدار با ' احمد داوداوغلو ' وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته و پس از مذاکره با هلگا اشمید وارد آنکارا شد. در همین حال ایسنا گزارش داد: باقری عصر چهارشنبه پس از پایان سفر به ترکیه به تهران بازگشت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پایان مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران را خواستار شد

در همین حال لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی همزمان با برگزاری مذاکرات هلگا‌ اشمید و علی باقری گفت که زمان برای خاتمه مذاکرات با ایران نزدیک است.

به گزارش ایسنا، روزنامه "اورشلیم پست" گزارش داد: آویگدورلیبرمن، وزیر امور خارجه اسراییل (رژیم صهیونیستی) روز سه‌شنبه گفت که مذاکرات میان ایران و 1+5 نمی‌تواند برای همیشه به درازا بکشد و «زمانی می‌رسد که مذاکرات باید خاتمه یابد و اقدام آغاز شود.»سخنان لیبرمن درباره ایران در کنفرانس خبری در بروکسل در طول نشست شورای مجمع اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی درست زمانی مطرح شد که مقامات ایران و اتحادیه اروپا قرار بود در استانبول با یکدیگر دیدار کنند.

لیبرمن گفت: فکر می‌کنم پس از سه دور مذاکرات در استانبول، بغداد و مسکو، اکنون زمان رسیدن به نتیجه است. وی افزود: ما صبوریم، منتظریم و این گفت و گوها را با نگرانی دنبال می‌کنیم اما امیدواریم شاهد نتایجی اساسی باشیم. در همین حال به گزارش تابناک شائول موفاز، رهبر حزب کادیما در سرزمین‌های اشغالی، با متهم کردن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور، در تلاش برای نابودی حزب کادیما گفت که هدف او یارکشی بیشتر از میان نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی برای آماده‌سازی زمینه جهت حمله نظامی به ایران است.

وزیرخارجه فرانسه:پاریس رویکرد فشار و مذاکره را دنبال می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در همین حال "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد: «مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای بحث‌برانگیز این کشور پیشرفتی ندارد.»وی افزود: «به طور عینی و بیطرفانه، مذاکره میان قدرت‌های بزرگ و ایران پیشرفتی ندارد. فرانسه مسیر دوگانه تحریم‌ها و مذاکره را دنبال می‌کند.»وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «در خصوص مذاکره ما پیشنهادات بسیاری را ارائه داده‌ایم. مهمترین بخش مذاکره به غنی‌سازی مربوط می‌شود. ما با ایران به عنوان کشوری بزرگ که مردمی بزرگ دارد برای بهره مندی از انرژی هسته‌ای غیرنظامی و نه انرژی هسته‌ای نظامی کاملا موافق هستیم.»

گزارش خبرگزاری فرانسه از افزایش سانتریفیوژهای ایران

در همین حال به گزارش فارس خبرگزاری فرانسه در گزارشی به افزایش تعداد سانتریفیوژها در ایران علی رغم تحریم ها اشاره کرد.بنابراین گزارش، در دیدار مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبر انقلاب، تعداد سانتریفیوژهای فعال در ایران 11هزار دستگاه اعلام شد.رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود در این دیدار تأکید کرده بودند: غربی ها در آن دوره آنقدر گستاخ شدند که حتی هنگامی که مسئولان ما به سه سانتریفیوژ قانع شده بودند ، آنها مخالفت کردند؛ اما امروز 11 هزار سانتریفیوژ در کشور فعال است.این در حالی است که در گزارش 25 ماه مه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تعداد سانتریفیوژهای فعال در ایران 10 هزار دستگاه عنوان شده بود.این امر نشان می‌دهد که در همین فاصله ایران صدها دستگاه سانتریفیوژ را به سایت‌های هسته‌ای خود افزوده است و این در حالی است که دوران مزبور، دوران تحریم‌هایی است که رسانه‌های غربی تمایل دارند آنها را فلج‌کننده نام نهند.

درخواست رقیب جمهوری خواه اوباما برای توقف غنی سازی در ایران

میت رامنی، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، از ایران خواست به عنوان پیش شرط هرگونه توافق با آمریکا، عملیات غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی خبرگزاری بلومبرگ به نقل از وی که منتقد سیاست باراک اوباما ، رئیس جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران است گزارش داد، توقف غنی سازی تنها مبنای هر گونه توافق است و به دلایل زیادی اجرای آن اهمیت دارد. وی در ادامه مدعی شد در صورتی که ایران غنی سازی را متوقف کند، نشان می دهد که تلاش برای تولید سلاح هسته ای را متوقف کرده است. گفتنی است رامنی روز شنبه وارد سرزمین های اشغالی می شود و موضوع ایران نیز در دستور کار ملاقات های وی با مقامات تل آویو قرار دارد.

یک مقام آگاه قرارگاه سایبری نیروهای مسلح:ایران پاسخ دندان شکنی به حملات سایبری آمریکایی ها می دهد

یک مقام قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: اگر حملات سایبری عبث آمریکایی ها علیه کشورمان پایان نپذیرد، آنها پاسخ دندان شکنی دریافت خواهند کرد.به گزارش ایرنا ، این مقام آگاه ؛ این مطلب را در واکنش به بعضی اخبار منتشر شده از مبداء آمریکا مبنی بر احتمال حملات سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای ایران، بیان کرد.این مقام آگاه اظهار داشت: مسئولان آمریکایی باید جلوی اینگونه اظهار نظرهای خصمانه و غیر کارشناسی را بگیرند زیرا در غیر این صورت عواقب آن دامن آنها را خواهد گرفت. وی همچنین افزود: آمریکایی ها باید دکترین تهدید در برابر تهدید را جدی بگیرند و بدانند جمهوری اسلامی ایران نیز دارای توانمندی‌های بالایی است و به آشوب طلبی پاسخ مناسب خواهد داد. پیش از این رادیو آلمان گزارش داده بود بنا بر ادعای یک شرکت امنیت شبکه در فنلاند ویروس جدیدی به دو واحد هسته‌ای در ایران وارد شده است. این بدافزار پس از متوقف‌کردن فعالیت برخی از دستگاه‌ها، موسیقی یک گروه موسیقی استرالیایی را از رایانه‌ها پخش کرده است. میکو هیپونن، مسئول واحد پژوهش و تولید، شرکت فنلاندی "اف-سکیور" (F-Secure)، تولیدکننده نرم‌افزارهای ضد ویروس، می‌گوید اخیرا یک کرم رایانه‌ای که عملکردی شبیه به بدافزار "استاکس‌نت" دارد، وارد شبکه واحدهای غنی‌سازی اورانیوم نطنز و فردو در ایران شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد