اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

نشست معاونان جلیلی و اشتون در استانبول برگزار شد

نشست معاونان جلیلی و اشتون در استانبول برگزار شد

خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/05/04 شماره انتشار 18176
نویسنده: گروه سیاسی political@khorasannews.com
نتانیاهو: تحریم ها علیه ایران ثمربخش نبوده است

علی‌ باقری و هلگا اشمید، معاونان جلیلی و اشتون ساعت 10 به وقت محلی روز سه‌شنبه در استانبول برای ایجاد تفاهم و هماهنگی میان دیدگاه‌ها‌ی ایران و 1+5 و زمینه‌سازی برای گفت‌‌وگوی تلفنی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد ایران دیدار کردند. به گزارش ایسنا، در مذاکرات مسکو که 29 و 30 خرداد برگزار شد، ایران و 1+5 توافق کردند برای از سرگیری مذاکرات ابتدا هیئت‌‌های کارشناسی با یکدیگر گفت‌‌وگو کنند و در صورت مثبت بودن گفت‌وگوها معاونان اشتون و جلیلی برای برخی هماهنگی‌ها گفت‌وگو کنند و در نهایت کاترین اشتون و سعید جلیلی با یکدیگر تماس می‌گیرند.تا زمان تنظیم این خبر از جزئیات مذاکرات معاونین جلیلی و اشتون خبری منتشر نشد.علی باقری را در این سفر حمیدرضا عسگری، عضو تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 همراهی می‌کند. دفتر کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره دیدار هلگا اشمید و علی باقری اعلام کرد: این دیدار به این منظور انجام می‌شود تا دو طرف درباره "احتمال دیداری در آینده در سطح سیاسی" با یکدیگر صحبت کنند. بر اساس این گزارش، چنان چه نظر دو طرف بر اساس نشست کارشناسی تامین شود و چارچوبی مشخص به دست آید، گفت‌وگوی‌ تلفنی جلیلی و اشتون صورت می‌گیرد. ایران پیشنهادش را در قالب پنج محور در قالب موضوعات هسته‌ای و غیرهسته‌یی به 1+5 در بغداد و نیز مسکو ارائه کرد.

مهمانپرست: باید منتظر نتیجه مذاکرات باشیم

در همین حال رامین مهمان‌پرست در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران در روز سه‌شنبه با اشاره به دیدار معاونان اشتون و جلیلی در استانبول گفت: طبیعتا موضوعات مختلفی که در پیشنهاد‌های دو طرف قبلا طرح شده است در این مذاکرات دنبال خواهد شد. هدف، نزدیک کردن دیدگاه موجود و پیشنهاداتی است که ایران و 1+5 ارائه کرده‌اند. باید منتظر باشیم و نتیجه مذاکرات را ببینیم. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه انتظاری از این نشست دارید؟ گفت: ‌پیشنهادات ایران برای گفت‌وگو‌ها کاملا مطرح شده و به اطلاع نمایندگان 1+5 رسیده است؛ البته طرف مقابل هم پیشنهاداتی داشته است. هدف از این مذاکرات رسیدن به تفاهم قابل قبول دو طرف است. مهمان‌پرست افزود: اگر این مذاکرات نتیجه مشخصی داشته باشد که هم در یک دوره زمانی نگرانی‌های طرف مقابل برطرف شود و هم حقوق ما کاملا تامین شود بهترین شکل مسئله خواهد بود. او ابراز امیدواری کرد که این امر به همین شکل دنبال شود؛ آن‌چه که نمایندگان 1+5 هم قبلا عنوان کرده‌اند به صورت شفاهی به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز بوده است و "امیدواریم به صورت مشخص، رسمی و کامل در این مذاکرات، این موضوع به صورت یکی از نتایج گفت‌و‌گوهای امروز مطرح شود."

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم‌چنین گفت: ما هم آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم که اقداماتی را دنبال کنیم تا همکاری‌‌های ما و آژانس به بهترین شکل ادامه پیدا کند و نگرانی‌هایی هم که طرف مقابل ما مطرح می‌کند برطرف شود. امیدواریم در این نشست دیدگاه‌‌های دو طرف به هم نزدیک شود.

نتانیاهو: تحریم‌ها علیه ایران نتیجه بخش نبوده است

از سوی دیگر در آستانه این مذاکرات مقام های اسرائیلی جوسازی خود علیه برنامه هسته ای ایران را شدت بخشیده اند در همین زمینه به گزارش مهر به نقل از روزنامه الحیات ، "بنیامین نتانیاهو" در جمع برخی دانشجویان در سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: تا به امروز تحریم‌ها علیه ایران به نتیجه مورد نظر که توقف برنامه هسته ای این کشور است، نرسیده است. در همین حال به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران و حزب ا... در زمینه حمله به اتوبوس حامل گردشگران در بلغارستان گفت: اسرائیل اطلاعات لازم در زمینه حمله تروریستی به اتوبوس حامل گردشگران در بلغارستان را در اختیار دارد و طرح‌های بیشتری علیه اسرائیل به عنوان بخشی که وی از آن "جنگ آشکار" علیه اسرائیل نام برد طرح ریزی شده است. پرز در پاسخ به این سوال که آیا این حملات پاسخ ایران برای انتقام حملات تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ایرانی که تهران تل آویو را عامل آن می‌داند نیست، گفت: اسرائیل هرگز ادعا نکرده است که در ترور دانشمندان ایران نقش داشته است. اما وی تاکید کرد که اسرائیل حق دارد از کشتار شهروندانش جلوگیری کند.

شائول موفاز: ماجراجویی نظامی علیه ایران آینده اسرائیل را تهدید می کند

این در حالی است که به گزارش مهر به نقل از "رویترز" ، " شائول موفاز" رهبر فعلی مخالفان دولت رژیم صهیونیستی که تا هفته قبل اصلی ترین شریک سیاسی و معاون "نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود به وی هشدار داده است که در صورت ماجراجویی نظامی علیه ایران از آن حمایت نخواهد کرد. وی که رهبر حزب "کادیما" اصلی ترین رقیب دولت است، گفته است : کادیما از هرگونه ماجراجویی نظامی نتانیاهو علیه ایران که آینده پسران ، دختران و شهروندان اسرائیلی را به مخاطره خواهد انداخت حمایت نخواهد کرد.

وزیر انرژی آفریقای جنوبی: با وجود تحریم ها، واردات نفت از ایران را ادامه می دهیم

آفریقای جنوبی بر عزم خود برای تداوم واردات نفت از ایران به رغم تحریم‌های آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایسنا دیپو پیترز، وزیر انرژی آفریقای جنوبی تاکید کرد که توقف واردات نفت از ایران برای آفریقای جنوبی بسیار پرهزینه خواهد بود و مشکلات زیادی را برای این کشور ایجاد خواهد کرد زیرا یکی از پالایشگاه‌های اصلی آفریقای جنوبی تنها با نفت خام ایران سازگار است. به گزارش پرس تی وی، براساس این گزارش پیترز همچنین اعلام کرد که پریتوریا حدود 26 درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می‌کند که 80 درصد این مقدار برای تولید بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
اروم نت چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:48 http://oromnet.ir

دوست عزیز سلام
شما در journal.oromnet.ir لینک شدید .
با تشکر مدیریت پیوند ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد