اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

ادامه سریال «نه تأیید و نه تکذیب» کاندیداهای احتمالی انتخابات ری

ادامه سریال «نه تأیید و نه تکذیب» کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/04/29 شماره انتشار 18171

سریال «نه تأیید و نه تکذیب»های کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد. پس از آن که منوچهر متکی، علی اکبر ولایتی و صالحی در پاسخ های جداگانه به سوال خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوری آن ها در انتخابات ریاست جمهوری بدون تأیید یا تکذیب این مسئله پاسخ گویی را به آینده موکول کردند، غلامعلی حدادعادل نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا می شوید؟ اظهار داشت: فرصت زیادی برای تصمیم گیری هست عجله نکنید.

حداد عادل: هنوز به جمع بندی نرسیده ام

به گزارش ایسنا وی که در حاشیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور در جمع خبرنگاران حضور یافته بود همچنین در برابر این پرسش که آیا برای تصمیم گیری در رابطه با انتخابات برنامه ریزی دارید؟ افزود: هنوز به جمع بندی نرسیده ام.

پورمحمدی: حضورم در انتخابات منتفی نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به سوالی مبنی بر کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: بنده هیچ گاه حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نفی نکرده ام ولی به وقتش اعلام خواهم کرد و الان وقتش نرسیده است. به گزارش مهر، حجت الاسلام پورمحمدی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که، از آن جایی که عضو جامعه روحانیت مبارز هستید ممکن است از طرف این جامعه کاندیدا شوید؟ تا کنون در این راستا از سوی جامعه روحانیت بحثی مطرح شده است؟ گفت: تا کنون صحبت رسمی صورت نگرفته است.

کمال خرازی: نامزدی ام در انتخابات ریاست جمهوری آینده شایعه است

در همین حال به گزارش فارس، دفتر کمال خرازی وزیر پیشین امور خارجه در خبری که در اختیار خبرنگار فارس، قرار داد خبر کاندیداتوری وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری را تکذیب کرد. بر این اساس کمال خرازی گفت که نامزدی ام در انتخابات آینده ریاست جمهوری شایعه است و آن را تکذیب می کنم. کمال خرازی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست جمهوری خاتمی بود؛ وی اکنون رئیس و عضو شورای راهبردی روابط خارجی است که در سال ۱۳۸۵، توسط مقام معظم رهبری به این سمت منصوب شده است.

خاتمی: اسامی مطرح شده به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در حد گمانه زنی است

در همین حال سیدمحمد خاتمی، نام هایی که به عنوان کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان مطرح می شود را در حد گمانه زنی برشمرد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضاء شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: نظر من رسیدن به اجماع در میان اصلاح طلبان است. وی خاطرنشان کرد: مباحثی که در فضای کنونی مطرح می شود و نام هایی که به میان می آید بیشتر در حد گمانه زنی است. خاتمی گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم گامی به جلو برداشته و تغییراتی هر چند کوچک را رقم بزنیم. رئیس بنیاد باران با تأکید بر لزوم اجرای بدون تنازل و بی کم و کاست قانون اساسی، خاطر نشان کرد: باید به ظرفیت های معطل مانده و اجرا نشده قانون اساسی توجه و برای اجرای کامل آن تلاش کرد. رئیس بنیاد باران در تبیین جریان اصلاحات گفت: ما در چارچوب جمهوری اسلامی و با پای بندی به اسلام عمل می کنیم و با سکولاریزم از یک سو و خشونت طلبی و جزم گرایی از سوی دیگر مخالفیم. ما اصولی داریم. اسلام، قانون اساسی و جمهوری اسلامی، اما این منافاتی ندارد با این که به بعضی امور انتقاد داشته باشیم. از جمله اصول ما این است که ما از حقوق کسی که با ما نیست، ولی برانداز هم نیست، دفاع می کنیم. اگر کسی برانداز نبود باید در عین مشخص کردن مرزهای هویتی از حقوقش دفاع کرد. همزمان محمدرضا خباز، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت وگو با مهر با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باید فعالانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر حضور داشته باشند، گفت: درصورتی که اصلاح طلبان بر سر کاندیدایی به اجماع نرسند به دنبال کاندیدای اصولگرایی می روند که عداوتی با جریان اصلاح طلبی نداشته باشد و از فکر و اندیشه اصلاح طلبان استفاده و آنان را مورد مشورت قرار دهد.

وزیر کشور: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همزمان برگزار می شود

به گزارش ایسنا، مصطفی محمدنجار وزیر کشوردر حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به این که آموزش ناظرین شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آغاز شده آیا وزارت کشور در این راستا اقداماتی انجام داده است ؟ گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته، کارهایمان را طبق زمان بندی به پیش می‌بریم و هماهنگی‌هایی نیز با شورای نگهبان صورت می‌گیرد که ان‌شاء ا... انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که به صورت همزمان برگزار می‌شود، هرچه باشکوه‌تر برگزار شوند.

محمدرضا باهنر: تغییر قانون انتخابات فعلا از دستور کار مجمع تشخیص خارج شده است

در همین حال به گزارش فارس، محمد‌رضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصویب سیاست‌های کلی تغییر قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدود یکسال پیش یک سری سیاست‌های کلی درباره انتخابات کشور اعم از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در حال بررسی بود ولی به دلیل برخی از مشکلات از دستور کار خارج شده و فعلا زمان مشخصی برای بررسی مجدد این طرح مطرح نشده است. وی افزود: کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه دارد روند بررسی دوباره این طرح در مجمع را مشخص کند. باهنر درباره تغییر در نهاد برگزار‌کننده انتخابات با تصویب این قانون اظهار داشت: بعید است که این موضوع صورت گیرد اما در قانون اساسی طبق اصل 199 نظارت بر انتخابات به عهده شورای نگهبان است و دولت مجری برگزار‌کننده آن به حساب می‌آید. وی تصریح کرد: در مجموع می توان گفت بسیار مطلوب است که برگزاری انتخابات از قوه مجریه به نهاد دیگری منتقل شود. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار خود با آیت ا... محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:مقام معظم رهبری چندی پیش دستور تصویب سیاست‌های کلی قانون انتخابات را به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده‌اند و به طور حتم اگر تعیین و تصویب این سیاست‌ها صورت گیرد، کار مجلس برای تغییر قانون انتخابات تسهیل می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد