اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

معاون عملیات نیروی دریایی سپاه: آمریکا توان مقابله با مین‌های در

معاون عملیات نیروی دریایی سپاه: آمریکا توان مقابله با مین‌های دریایی سپاه را ندارد
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/04/29 شماره انتشار 18171
نویسنده: گروه سیاسی political@khorasannews.com
آسوشیتدپرس: آمریکا به همراه ۲۰ کشور اواخر شهریور مانور بزرگ مین روبی در خلیج فارس برگزار می کنند

سردارمحمود فهیمی، معاون عملیات نیروی دریایی سپاه با اعلام این که آمریکا توان مقابله با مین های دریایی سپاه را ندارد، افزود: آمریکایی ها در خیلی موارد حرف می زنند ولی در عمل با مشکل مواجه هستند. ما شک نداریم که آمریکا نمی تواند کاری در حوزه مین روبی انجام دهد. همزمان آسوشیتدپرس خبر داد: آمریکا با همراهی ۲۰ کشور دیگر از ۱۷ تا ۲۷ سپتامبر (۲۷ شهریور تا ۶ مهرماه) یک مانور بزرگ مین روبی در خلیج فارس برگزار می کنند. بر اساس این گزارش جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: «این مانور دفاعی است و هدف از آن ارسال پیام به ایران نیست.»

سردار فهیمی: آمریکا توان مقابله با مین‌های دریایی سپاه را ندارد

سردار محمود فهیمی معاون عملیات نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص توان سپاه پاسداران در حوزه مین‌های دریایی گفت: مباحثی مانند مین، مین‌ریزی و مین‌روبی موضوعات بسیار گسترده‌ای است و از جنگ جهانی دوم این موضوع بسیار مهمی بود که خیلی کشورها از آن ضربه خورده‌اند. فهیمی ادامه داد: ما در نیروی دریایی سپاه کاملا به بحث مین و انواع آن مسلط هستیم و مطمئنا انحصار مین در جمهوری اسلامی در اختیار این نیرو است و با وجود متخصصین و تولیدات زیاد در این حوزه هیچ مشکلی در طراحی و تولید مین نداریم. معاون عملیات نیروی دریایی سپاه همچنین درخصوص اعزام مین‌روب‌های جدید آمریکا به آبهای منطقه برای جلوگیری از بستن تنگه هرمز گفت: آمریکایی‌ها در خیلی موارد حرف می‌زنند ولی در عمل با مشکل مواجه هستند. ما شک نداریم که آمریکا نمی‌تواند کاری در حوزه مین‌روبی انجام دهد.

ببینید آن ها چقدر ضعف دارند که می خواهند از مین روب های بدون سرنشین استفاده کنند

فهیمی با تاکید بر اینکه موضوع مین مقوله ساده‌ای نیست، اظهار داشت: ببینید آنها چقدر ضعف دارند که می‌خواهند از مین‌روب‌های بدون سرنشین استفاده کنند، آنها اگر توان داشتند و می‌توانستند مقابله کنند حتما با سامانه های سرنشین دار اقدام می‌کردند و با سامانه های بدون سرنشین اصلا این کارشدنی نیست. معاون عملیات نیروی دریایی سپاه در پایان تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه توانایی‌های دیگری علاوه بر مین برای مقابله با دشمنان دارد که در زمان لازم آمریکایی‌ها متوجه آن خواهند شد. بنا بر این گزارش، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است در رزمایشی با مشارکت برخی متحدان خود، به موضوع "مین روبی" در آبهای منطقه خواهد پرداخت.

سردار فدوی: شرارت‌های آمریکا، میزان آمادگی نیروی دریایی سپاه را ارتقاء بخشید

در همین حال فرمانده نیروی دریایی سپاه شرارت‌های آمریکا طی سالیان متمادی در منطقه را از جمله عوامل ارتقای آمادگی‌ها و توان رزم این نیرو دانست. به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در پایان همایش فرماندهان و مسئولین این نیرو که در مشهد برگزار شد، با مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری این همایش 4 روزه با اشاره به ارتقای توان و آمادگی رزم یگان‌های نیروی دریایی سپاه گفت: روند ارتقای آمادگی ها در نیروی دریایی سپاه از سال 65 تاکنون حفظ شده و این مدت زمان طولانی آبدیدگی و تجربیات مفیدی را در این نیرو بوجود آورده است. وی اظهار داشت:به لحاظ شرارت‌هایی که آمریکا طی سال‌های متمادی در منطقه از خود بروز داده است نیروی دریایی سپاه پس از جنگ نیز هیچگاه در شرایط عادی نبوده و همواره در وضعیت افزایش آمادگی با رده های مختلف قرار دارد.

شاهد تحرکات نظامی مختصری در منطقه هستیم

وی شرایط امروز ایران در مقطع کنونی را سرنوشت ساز برشمرد و اظهار داشت:با گذشت مدت زمان کمی از اعلام رسمی شروع تحریم ها علیه ایران ،علیرغم این‌که تحریم‌ها و فشارهای دشمن علیه ملت ایران از 33 سال پیش آغاز شده، امروز شاهد تحرکات نظامی مختصری در منطقه هستیم که تمامی آنها در ابعاد دفاعی قابل بررسی است و تمامی اقدامات دشمن بطور کامل از سوی رزمندگان نیروی دریایی سپاه رصد می شود. فرمانده نیروی دریایی سپاه بخش عمده جابجایی و تغییر در ناوگان آمریکا که در خلیج فارس مستقر است را اقدام رسانه‌ای و تبلیغاتی آنان توصیف و تصریح کرد: هراس دشمنان از تهدید جمهوری اسلامی ایران مبنی بر این‌که " در صورتی که امنیت ملی ایران در منطقه به خطر بیفتد، امنیتی برای آمریکا و هم پیمانانش وجود نخواهد داشت" منجر به شکل گیری این تحرکات از جانب آمریکا شده است.

پنتاگون: هدف از مانور مین‌روبی ارسال پیام به ایران نیست

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" اعلام کرد که آمریکا و حدود 20 کشور دیگر قصد دارند در ماه سپتامبر یک رزمایش بزرگ مین روبی در خلیج فارس برگزار کنند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون گفت که مانور بزرگ مین روبی که 17 تا 27 سپتامبر (27 شهریور تا 6 مهرماه) برگزار خواهد شد یک مانور دفاعی است و هدف از آن ارسال پیام به ایران نیست. فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مانور متمرکز بر " تهدید فرضی یک سازمان افراطی برای مین‌گذاری در آبراهه‌های استراتژیک بین‌المللی در خاورمیانه از جمله دریای سرخ، خلیج عدن، خلیج عمان و خلیج فارس است، اگر چه فعالیت‌های تمرینی به تنگه هرمز کشیده نخواهد شد." لیتل روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: این یک مانور دفاعی است و هدف از آن حفظ آزادی کشتیرانی در آبراهه‌های بین‌المللی خاورمیانه و ارتقای ثبات منطقه‌ای است. صحبت از این مانور پس از آن مطرح می‌شود که روز دوشنبه اعلام شد دومین ناو هواپیما بر آمریکا در ماه سپتامبر به منطقه اعزام خواهد شد. زمان اعلام شده چند ماهی زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده برای اعزام این ناو بود و هدف از آن حصول اطمینان از حضور دو ناو هواپیمابر در منطقه اعلام شد. وال استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که نیروی نظامی آمریکا در خواست بودجه 12/2 میلیون دلاری را برای ساخت یک ایستگاه راداری از نوع AN/TPY-2 در قطر از کنگره درخواست کرده است. کار ساخت این ایستگاه تا پایان ماه جاری تمام خواهد شد. در ادامه این گزارش، آمده است: رادارهای مشابهی که به " X-band" مشهور هستند نیز در ترکیه و بیابان نقب مستقر شده‌اند. این رهیاب در قطر مکمل سیستمی است که برای حمایت از اسراییل (رژیم صهیونیستی) و اروپا در برابر موشک‌های بالستیک ایران طراحی شده است. همچنین قرار است سیستم رهیاب موشک مشهور به "تاد" در ماه‌های آینده در منطقه مستقر شود که احتمال می‌رود میزبان آن امارات باشد.

ماهیگیر هندی: ناو آمریکایی بدون اخطار به ما شلیک کرد

یکی از سرنشینان قایق تندروی ماهیگیری که در جریان شلیک ناو آمریکایی زخمی شده، گفت، از این کشتی هیچ پیام اخطاری دریافت نکرده و فقط به آن ها ناگهان شلیک شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد پس از این که یک قایق سه موتوره، در نزدیکی بندر «جبل علی» به اخطارهای داده شده بی توجهی کرد، مورد اصابت گلوله های کالیبر۵۰ قرار گرفت. این حادثه یک کشته و سه زخمی برجا گذاشت. قایق موتوری یاد شده از بالا سفید رنگ و از پایین تیره رنگ است و هیچ نشان نظامی بر آن دیده نمی شود و طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، هیچ دستگاه بی سیم یا تماس رادیویی هم روی آن نصب نشده و فاقد تشکیلات ارتباط رادیویی است. این گزارش می گوید کنسول هند با زخمی های این حادثه دیدار کرده و سفیر هند در امارات متحده عربی گفته این قایق از سفر ماهیگیری در حال بازگشت بوده که سر راه کشتی آمریکایی قرار می گیرد. «ام کی لوکش»، سفیر هند در امارات می گوید: «این ماهیگیران می گویند هیچ اخطاری نگرفته بودند ولی ما هنوز مشغول بررسی مسئله با مقامات هستیم تا ابعاد دقیق مسئله مشخص شود.» «داهی خلفان تمیم» رییس پلیس دبی هم به آسوشیتد پرس گفته است: «بررسی های اولیه و تحقیقات ما می گوید قایق ماهیگیری راه درست را می آمده وخطری متوجه کشتی آمریکایی نکرده است.» این گزارش می گوید شماری از رسانه های محلی گفته اند این تیراندازی، «اشتباهی» انجام گرفته است. «گرگ رایلسون» سخنگوی ناوگان پنجم نیروهای دریایی آمریکایی در بحرین حاضر به واکنش به گفته های ماهیگیران نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد